fredag 23. mars 2012

Vinteren i år...

...ble utrolig kort!  Jeg har ikke skrevet så mye i bloggen, for det har ikke skjedd så mye nytt og spennende. 

Vi har gått våre turer og Ziva har trent nok lydighet til at vi begynner å få en dugendes klassse 1 den dagen jeg klarer å få orden på nervøsiteten min.  Jeg blir kjempenervøs og ødelegger masse!. 

Ziva ble stilt ut i Bø med excellent og ble nr. 1 av to i klassen, så den må vi også si oss fornøyd med.  Igjen var jeg tullete nervøs fordi jeg hadde stressa meg opp med tanken på hvor glatt jeg trodde kjøreturen ville bli og hadde håpet på å slippe å kjøre alt alene.  Det viste seg å være salta bar vei helt opp...men det visste jo ikke jeg før jeg var kommet dit.  Ziva var påmeldt klasse 1 lydighet også...men jeg var bortom ringen der og meldte avbud siden båre lydighet og utstilling hadde oppmøte klokka 9.  ...og siden jeg var i den tilstanden jeg var i.  Ziva så flau ut ;)

Vinteren kom sent og våren kom tidlig, så vi har kunnet bruke skogen helt siden slutten av februar.  Ziva har også fått seg noen nye myndevenner som har vært flotte mosjonspartnere (Sali er litt mer skeptisk, særlig siden den ene er helt opphengt i ham og bare vil flørte).

I dag har forresten Ziva og jeg gått tur med sykkelen for første gang.  Vi har bare gått, for hun trenger å bli komfortabel med sykkel, springer, sele og det faktum at kombinasjonen ikke tillater snusing og bråstopp....mens jeg trenger litt sykkeltrening uten henne før vi begir oss ut på kombinasjonen.  Hun har godt av å få lange ut og få bedre kondis.  Jeg har for så vidt godt av å gjøre annet enn bare gå.

Mens jeg sitter og skriver plukker jeg flått av meg selv der den kravlet rundt på leting etter et sted å bite seg fast.  Våren har sine mindre positive sider også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar