torsdag 11. juli 2013

Årets sjekk hos dyrlegen

I dag har alle tre vært på sin årlige sjekk og vaksine hos dyrlegen.  Begge bikkjene fikk full vaksine denne ganga, selv om Ziva kunne ventet et år til, for jeg vil ha henne fullt dekka før kullet slik at valpene får god immunitet inn med morsmelka. 

Det er jo også greit at de følger hverandre slik at det er lettere å holde styr på hvem som skal ha hva og når.  Jeg vaksinerer normalt bare for kennelhoste hvert år og de andre hvert tredje.  Med de nye reglene for rabiesvaksinering var det veldig deilig å kunne droppe den. Vi skal ikke ut av landet før tidligst neste sommer eller høst så vidt jeg vet nå.

Alle tre var friske og fine, og i følge dyrlegen i perfekt hold.  Jeg kan jo selv se på dem at de er bra, men kikke skikkelig nedi ørene og lytte til hjerte har jeg jo ikke utstyr til, så godt å høre at ørene til alle er gullende rene (selv om Ziva aldri har fått dem renset, og jeg bare har gjort det to ganger i løpet av Salis nesten 7 år) og hjertene banker jevnt og godt.

Jeg fikk spesielt skryt for at kastraten var så slank og fin, noe som er hyggelig å få høre.  Det er ingen grunn til at kastrater skal bli overvektige, men man må passe på. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar