onsdag 20. mars 2013

Vår...

Det er visst ikke bare meg som har fått nok av denne evig lange vinteren. Da Ziva skjønte vi skulle ut på tur, så bråsnudde hun, løp inn i stua og la seg godt til rette på sofaen. Sali "sov" tungt ved siden av henne, og gløttet bare så vidt opp på meg da jeg maste. 

Snøføyka frista visst ikke noe særlig...men de har lovet at vi bare får en dag med drittvær til, så blir det strålende sol på dagen og måneskinn på kveldene :)  Håper jeg... for nå trenger vi ganske desperat å bli kvitt all snøen og isen, så vi kan komme oss ut i skogen og ikke bare traske langs veiene.

Heldigvis er i det miste løpetida over.  Siste dagen Ziva sto var lørdag. 

Den dagen tilbrakte jeg på NKK-utstillingen, som skriver i en av ringene.  En veldig hyggelig ringsekretær og en både hyggelig og morsom dommer gjorde det til en bra opplevelse.  Jeg skrev for en haug små og mellomstore terriere.  Raser jeg kjente veldig lite til.  Det var derfor gøy at jeg klarte å se hva dommeren mente, og stort sett tippe hvordan de ville bli plassert.  I blant fikk jeg litt ekstraopplæring, noe som gjorde det enda bedre.

Ziva var påmeldt dagen etter, men en haug faktorer gjorde at jeg bestemte meg for å la være.  Jeg angrer ikke på at jeg be hjemme og stelte litt ekstra pent med både meg selv, huset og ikke minst hundene.

Jeg har masser av planer for månedene som kommer, så noen siste avslappende dager før våren setter inn for fullt, det tror jeg ingen av oss har vondt av.

I dag er det forresten vårjevndøgn.  Vi er på vei inn i det lyseste halvåret!


Dusjingen er unnagjort
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar