torsdag 16. juni 2011

Mer øyebetennelse og feltsøkkurs

...og der var Sali i gang også.  Med andre ord helt klart smittsom sådan.  Aner ikke hvor lang inkubasjonstid den har, så Ziva kan like godt ha plukket det opp før RR-dagene og smittet Sali.  Broder Caos har imidlertid hatt en mild form, og det samme har toller Caprice... 

Jeg fikk ny resept fra dyrlegen så jeg har øyedråper til begge to, og kommer nok til å holde dem unna hundeaktiviteter resten av denne uka og frem til midten av neste, så jeg er sikker på at de ikke sprer det videre.  Etiketten på tuba sier 7 dager.

Ziva er meldt på nytt feltsøk kurs første helga i juli!  Gleder meg så, for Mettes (Madsen Falck) kurs pleier å være både lærerike og kjempehyggelige, og hun er så god på det der med å se hver eneste hund.  Vi har ikke fått trent felt det siste halve året, og jeg savner det.  Det har blitt mye lydighet, utstilling og blodspor i stedet.  Håpet er at vi i løpet av første helga i juli skal komme dit at Ziva søker felt uten påvirkning ute.  Da er det så mye lettere å trene alene og få fremgang mellom fellestreningene!  Feltet kan tråkkes og gjenstand(ene) kan legges ut, før hun hentes ut av bilen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar