onsdag 23. november 2011

MH

Da fikk endelig Ziva gjennomført MHen jeg har prøvd å få i stand i hele høst.

Lørdag formiddag pakka jeg begge bikkjene og (som vanlig for mye) bagasje i bilen og kjørte østover.  Siden MHen ble arrangert i Sverige og jeg hadde et ærend i Østfold så hadde jeg bestilt campinghytte på en vinteråpen campingplass rett utenfor Sarpsborg.  Vi ankom campingen rett før det ble mørkt, og heldigvis for det for hytta lå et stykke fra toalettanlegget, det var tett tåke, yr og forferdelig dårlig belysning.  Det bodde en del østeuropeiske arbeidere i noen av campingvognene der, ellers var det veldig stille og folketomt...og litt sånn skrekkfilmaktig, må jeg innrømme da jeg tuslet tilbake fra do i mørket og bare mått peile mot den lille utelampa på hytta.  Sali var ikke til noen nytte som vakthund, for han nekta å bli med ut.

Søndag morgen dukket Sali og Zivas oppdretter Hilde opp på campingen, og så kjørte vi til Sverige og kom tre timer senere til Herrljunga i det vi trodde var god tid.  Det viste seg imidlertid at to hunder hadde trukket seg, så vi rakk snautt en dotur før vi var i gang.  Først ute var Zivas bror Caos, så var det Zivas tur, og til slutt en annen kullbror Cæsar.  De andre to hopper jeg glatt over, for dette er min blogg :)

Zivas MH er beskrevet i detalj på hjemmesida vår, men kort fortalt så gikk moment for moment for seg helt som forventa.  Masse lekelyst på nært hold, stødig med god avreaksjon, lite jakt og liten interesse for å oppsøke folk på avstand for å leke.  Eneste overraskelsen jeg fikk var at hun reagerte mer på skuddet enn jeg hadde forventa.  Før har hun aldri brydd seg.

Til sammen var vi vel på stedet i tre timer før vi vendte nesa hjemover ... eller i hvertfall til campingen.  En rask stopp på Nordby, der jeg oppdaget at jeg i grunnen ikke hadde spist annet enn en sjokolade hele dagen...og jeg tror aldri en hamburger har smakt så godt (vanligvis synes jeg de er relativt kjasne greier).  Altfor trøtt for svenskehandel ble det bare en tur på apoteket, litt godbiter til hundene, en pakke kjøttboller og en edamer!  Vel tilbake på campingen ble det en pils, noen kalde kjøttboller, og Indiana Jones på TVn (tror jeg...eller var det kanskje kvelden før?...nei!  Da så jeg på "Åndenes makt" før den siste doturen!  Hehe, jeg vet virkelig å ta vare på min mentale helse ;-) mens dyra snorksov etter et godt måltid mat.

Mandag morgen var jeg på handletur!  Til Trøgstad! 

Jeg klarte å få stabla til sammen 140 kilo frossent bikkjefor i 5-kilos pølser (og to 10-kilos poser) innimellom bur og bagasje baki bilen.  Det ble en kald kjøretur hjem, for å si det sånn, for jeg turde jo ikke bruke varmeapparatet og risikere 140 kilo "kjøttdeig"og blodvann :)  Det gikk bra!   Dyra var ikke like fornøyde som meg, særlig ikke siden jeg hadde skremt Ziva litt da halve lasta forskjøv seg med et gedigent brak i første krappe sving.  Ikke hver dag hun får 50 kilo frossen kjøtt dundrende ned langs forsida av buret sitt.  Jeg synes hun tok det veldig fint, men hun så letta ut da jeg hadde omplassert det til gulvet på passasjersida foran slik at det slutta å slamre frem og tilbake.

Måtte le da jeg slapp dyra inn hjemme :)  De var så lykkelige!  Dansa rundt og bare tulla :)  Skjønningene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar