torsdag 6. oktober 2011

En fin torsdag i oktober


Ziva og jeg har vært og trent med konkurransegruppa i kveld.  Ikke helt vellykka...siden hun altfor store deler av tida er mer opptatt av alle de andre hundene (og særlig Diezel !!!) enn av meg og hva jeg vil vi skal gjøre.  Vi trenger masse kontakttrening med forstyrrelser.  Vi fikk imidlertid til avstandskommandering flere hakk bedre enn før, og noen fine hopp (og et par skikkelig dårlige!) + en god enkeltdekk, så jeg er fornøyd :)
Angående Diezel, forresten.  Det som er så rart med hennes fascinasjon for ham, er at han ligner veldig på den hannhunden som angrep og beit henne da hun var liten valp.  Samme farge, størrelse og "type".  Han som beit var hun fortsatt redd for sist vi så ham (i vår), men det finnes absolutt ingen redsel å spore når det gjelder Diezelen, for han er visst det kuleste som finnes :) 
Dessverre for meg, da.  Som skal prøve å være enda kulere...
Sali og jeg gikk en god tur oppe ved Granestua tidligere i dag, og tok ei lydighetsøkt på fotballbanen der, som slett ikke var så verst.  Treg er han og skjevt sitter han, men han gjør jo det han skal.  Lineføringa hans er jo en drøm i forhold til Ziva sin. 

Til slutt traska vi småstier på kryss og tvers der oppe, før vi kjørte hjem igjen.  Jeg tror han koste seg skikkelig...særlig da vi møtte ei søt lita Gordon-frøken på parkeringsplassen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar