tirsdag 4. oktober 2011

Bursdagsbarnet og rekrutten

Bursdagsbarnet

I går var Sali 5 år!!!  Det har skjedd mye forskjellig på de fem årene, men det har likevel gått skremmende fort! Til tross for sin tidvis noe "hektiske" natur, så er han en skikkelig godgutt og kosebamse.


Men - det er så absolutt ikke hans fortjeneste at han er blitt så gammel.  Jeg hadde aldri trodd jeg skulle utvikle så raske reflekser som det jeg har gjort.  En livsnødvendighet.  Turen vår i går var for øvrig et godt eksempel da han forsøkte seg på enda et "suicide by tractor" og kasta seg mot en diger traktor (en av de store som faktisk får opp litt fart) for å stoppe den.  Noe bedre er han blitt de siste årene...men der og da var det fortsatt bare refleksene mine som redda ham.  Det er lov å kalle dem man er glad i IDIOT i blant :)

På vei hjem fra skogen var jeg innom slakteren for å se om de hadde noe godt til ham.  Jeg fant dessverre ingen store bein, men de hadde ferske lammehjerter, så det fikk han og Ziva til middag.

Rekrutten

I går kveld var det klubbmesterskap i AOH.  Jeg har ikke fått trent så veldig mye den siste uka, bortsett fra en halvtime vi var på Hove på torsdag før vi fant de andre og heller var sosiale tilskuere.  Ja, og så har vi trent en eneste fellesdekk på stuegulvet og litt tilfeldig stå under marsj på tur. Jeg hadde egentlig tenkt å melde oss på, så hadde jeg bestemt meg for ikke å gjøre det likevel, og bare være tilskuer...men så ble jeg overtalt.  De er gode på det der.

Siden det var påmelding på stedet, og jeg var så treg, så endte vi opp med å bli siste rekruttene som skulle ut.  Ikke bare det, men de starta konkurransen med Elite, så vi fikk nesten tre timer på oss til både å varme opp litt og Ziva fikk kjeda seg en god del i bilen.  Mye bedre enn å være først ute som sist lørdag.

Ikke minst var det bra for oss rekrutter å se de beste først (type ei på landslaget :)), for deretter å se at alle ikke var så flinke som jeg stadig innbiller meg at de er nedover i gradene :)  Aller sist ute var Ziva og jeg, og uten å være for stygg var jeg temmelig sikker på at sisteplassen ville vi ikke komme på.  Det selv om hun ikke hadde gått et eneste skritt på riktig plass under våre forsøk på lineføring tidligere på kvelden. 

Jeg fikk ikke med poengskjemaet, så helt sikker er jeg ikke på alt...brtsett fra at lineføringa vår var så elendig at 5eren var snill.  Hun fikk 10 på tannvisning, innkalling og enkeltdekken (flat dekk i vått gress!!!!!  Hun har hermet den flate dekken etter Sali den siste uka, noe jeg er kjempefornøyd med, for det blir så mye mer ro over den :)).  Tannvisningen og innkallingen hennes kan hun til 10er 95% av tida så det er jeg trygg på, enkeltdekken var en stor overraskelse!  Hun trengte dobbeltkommando på dekk fra holdt, så det gikk ikke supert.  Hun fikk dobbeltkommando på stå under marsj med vilje, for jeg var i det hele tatt bare strålende fornøyd med at hun fulgte meg i fri ved fot helt til vi kom opp på høyde med dommeren - ikke tale om at hun ikke skulle stoppe bare fordi jeg ville ha det perfekt.  Jeg var strålende fornøyd bare med starten hennes, jeg  :)

Hva var så den store forskjellen fra sist lørdag? 

For det første stressa jeg ikke!  Jeg var nervøs da jeg satt og så på elite og klasse to...og så bare rant det bort.  Litt sånn sommerfugler i magen hadde jeg jo, men de slutta og flakse i det øyeblikket vi gikk inn i ringen - akkurat sånn som det pleier å være på utstillinger også.  Veldig bra.

For det andre har jeg lært av å se hvor mye andre roser i ringen, og Ziva satte kjempestor pris på akkurat det :)  Litt vel stor pris, i grunnen, så det trengs en viss justering.  Det vanka susser på både meg og dommerne, og så hadde hun en glad liten løpetur rundt i ringen etter en av øvelsene var ferdig, før jeg fikk tak i henne igjen.  Jeg tror vi skal fortsette å eksperimentere litt til i rekruttklassen, jeg ;-D

Fremover trener vi til klasse 1, men går rekrutt til nervene er på plass.  Planen har vært opprykk innen sommeren, men det er lenge til sommeren og vi skal ha en hel vinter med innetrening i hall hver onsdag.  Vi er definitivt rekrutter i hvertfall frem til jul (ett offisielt stevne i Arendal pluss to ganger sørlandsapellen), så får vi se hva vi gjør etterpå.  For dette er morsomt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar